Content management

Een effectieve content strategie, het invoeren en continueren ervan, heeft een grote impact op je bedrijf of organisatie. Want wie gaat het doen? De content manager zorgt voor structuur en management van het gehele proces. De content manager is de creatieve duizendpoot met een talent voor projectmanagement. Voor de meeste bedrijven is dit geen full time functie, maar wel een heel belangrijke!

Laat mij je helpen. Als content manager.

Als content manager ben ik vooral degene die regelt en organiseert. Ik kan de bedrijfsaccounts op bijvoorbeeld Twitter, LinkedIn en Facebook voor je beheren. In overleg schrijf en plaats ik de content op deze kanalen. Niet op persoonlijke titel maar uit naam van het bedrijf.

Als content manager beheer ik het bedrijfsblog. Ik verzamel posts die geplaatst kunnen worden, zorgt voor een goede content mapping van onderwerpen. Ik regel en stimuleer overleg met elkaar om ideeën te genereren, leidt de redactievergaderingen, brief een eventuele externe tekstschrijver. Ik functioneer eigenlijk als de eindredacteur van het bedrijfsblog.

Als content manager denk ik na over een zo effectief mogelijke plaatsing van alle informatie en berichten. Het liefst combineer ik oude media zoals een nieuwsbrief of persbericht met nieuwe communicatie via social media zodat alle bedrijfsuitingen elkaar versterken. De volledige content planning wordt door mij geregeld.

UA-46700011-2