Bedrijfskleding Schoonheidssalon De HuidXpert

Visited 1737 times , 1 Visit today

Voor schoonheidsspecialiste De HuidXpert kreeg ik de vraag mee te denken over nieuwe bedrijfskleding. De HuidXpert wordt steeds meer adviserend op gebied van huidverbetering en huidanalyse. Nu was het tijd om ook de (aan)kleding te upgraden.

Voor De HuidXpert werkte ik drie opties uit die elk een heel andere richting geven aan de upgrade van de salon. Ik combineerde mijn ideeën voor nieuwe bedrijfskleding met styling inspiratie voor haar salon.

Eigenaresse Yvonne koos uiteindelijk voor ‘Sfeer & kwaliteit’.

Sfeer en kwaliteit
De HuidXpert is meer dan alleen een schoonheidssalon. De klant voelt zich verwend, ze geeft haar geld uit aan kwaliteit. Yvonne zorgt voor je, geeft je aandacht, het ruikt er lekker, de salon straalt een combinatie van professionaliteit en toegankelijkheid uit.

Waarden: schoonheid, vrouwelijkheid, verzorging, prijs-kwaliteit verhouding, elegant, eigenheid.

De werkkleding is vrouwelijk en elegant. Een tuniek of lange blouse van dunne stof. Soepelvallend dus makkelijk om in te zitten. Er kan een t-shirt of een hemdje onder worden gedragen in dezelfde kleur of juist in wit zodat alles weer matcht met de witte broek. Aandachtspunt is dat alles goed wasbaar is en netjes blijft. Kleuren zijn eenvoudig en effen. Bijvoorbeeld wit, crème, caramel, zandkleur.
De werkomgeving zoals het nu is kan aangevuld worden met eenvoudige elementen. Organische vormen als een fruitboomtak, orchidee. Geurstokjes, linnen kussen of fauteuil, zachte fleece deken.

Professioneel en zakelijk
De HuidXpert is ‘huidverzorging – huidverbetering – make-up’. Yvonne is een vrouw met kennis van zaken, ze staat midden in het leven, kan goed met verschillende vrouwen over weg, ze geeft vertrouwen. Haar salon is professioneel, wit en licht. Details in de aankleding zijn in stijl. Een geurkaars, kussens in olijfgroen en aubergine, donkergrijze handdoeken.

Waarden: gezondheid, natuur, reinheid, kennis en professionaliteit, betrouwbare make-up merken, chic, kwaliteit.

De werkkleding bestaat uit professionele wellness kleding. Elegant vrouwelijk van uitstraling, nooit op de voorgrond. Denk aan een rechte tuniek of (kimono) jasje op een broek. Kleuren zijn olijfgroen, aubergine, lila, grijs gecombineerd met wit.
Kies voor strakke inrichtingselementen die je waarden benadrukken. Strak, effen kleuren, planten met decoratief blad, tijdschriftenkeuze zoals AM, Nouveau, fotoboek op tafel.

 

Vrolijk en toegankelijk
De HuidXpert is Yvonne. Vrolijk, lachend, je voelt je welkom als klant als ze de deur voor je open doet. Haar salon straalt hetzelfde uit. Licht, ruimtelijk, vrolijke bloemen op de balie, een gekleurd fauteuiltje, handdoeken in zachte kleurtjes.

Waarden: vrolijk, toegankelijk, fris en jong vrouwelijk, vriendelijk, betaalbaar, lief en aardig

De werkkleding bestaat uit een combinatie van casual kledingstukken. Voorbeelden zijn: een t-shirt lange mouw met een hoody zonder mouwen, een t-shirt met een kort vestje, een casual uni blouse met daaronder een hemdje. Alles dragen op de witte werkbroek.  Hierdoor is het mogelijk om twee kleuren te combineren. Kies voor twee kleuren uit je huidige logo: oranje-blauw, paars-oranje of roze-blauw.
Laat je bedrijfskleuren hier en daar terugkomen in je werkomgeving. Handdoekjes in kleur, lichtblauwe koffiekopjes, een gekleurd stoeltje naast de balie of een kussentje in kleur.

 

Add a comment

*
*
*

 
UA-46700011-2