Inrichten concept store Shopping Prince in Den Haag

Visited 1149 times , 1 Visit today

Aan de Prinsestraat in het Haagse Hofkwartier is een nieuwe concept store geopend. Nabij Paleis Noordeinde, tref je hierbij een divers en trendy winkelaanbod.

ConceptMoodboard winkel verkleind
In de nieuwe store gaan verschillende kunstenaars en ondernemers zich presenteren met hun eigen merk of product. Productgroepen zijn fashion, design, interior, food en gifts. Men richt zich op het hoger segment. Op de consument die bewust in het leven staat, aandacht heeft voor de natuur en de wereld om hem heen, en die graag geld uitgeeft aan mooie dingen.

Belangrijke waarden zijn: authenticiteit, kwaliteit, gastvrijheid, eerlijk en open, persoonlijkheid, nieuwsgierigheid, trendy life style, nature, genieten.

Voor de winkelinrichting met kleuradvies en voor een apart stylinghoekje maakt ik twee moodboards. De moodboards geven richting en gevoel bij het inrichtingsadvies.

Sfeer van de winkel
Basic met een touch. De basis is eenvoud. De inrichting van de winkel is een combinatie van authentiek en stoer industrieel, eerlijk en gastvrij. Op een vrouwelijke manier wordt er een luxe, romantische touch aan toegevoegd. Bijvoorbeeld door een mooie kroonluchter, een romantische spiegel of een voile gordijn voor de paskamers of naast de etalage.

Het kleuradvies zorgt voor een rustig en uitnodigend beeld. Basiskleur van de winkel is vergrijsd wit. Door de veelheid aan producten kan een concept store soms wat chaotisch overkomen. Om voldoende rust te creëren wordt gekozen voor wit. Neutrale kleuren zoals wit, grijs, beige zijn tijdloos. Ze roepen gevoel op van eenvoud, kalmte, rust en uniciteit.

Een enkele muur of muurvlak kan een opvallende andere kleur of behang krijgen. Je creëert daarmee een aparte attentiewaarde, het geeft de mogelijkheid kleinschalig een aparte sfeer te creëren. Met een kleur of motief kun je het thema van de productpresentatie versterken, wisselen per seizoen of de sfeer aanpassen aan de producten.

Een houten, gebruikte vloer geeft sfeer en warmte. Het versterkt ook het vintage karakter van de winkel. Lampen met een krachtige, industriële uitstraling zorgen voor verlichting maar zijn ook te koop.

Van een aparte ruimte achterin de winkel wordt een shop-in-shop gemaakt. Een eigen winkeltje, dat in zijn geheel aan een ondernemer wordt verhuurd. Bijvoorbeeld een brocante winkeltje waar je heerlijk kan rondsnuffelen, of een ouderwetse barbier die daar zijn klanten knipt en scheert, of een ontwerpster die dit ook als haar atelier gebruikt.  Alles om een optimale beleving in de winkel te creëren.

Looproutes en een vlekkenplan zorgen voor een optimale inrichting en productpresentatie. Plaatsing van de toonbank, productpresentatie van bijvoorbeeld food en het voorkomen van een ‘dode hoek’ achterin de winkel waren hierbij aandachtspunten.Moodboard stylinghoekje verkleind

Ook geur is een belangrijk, maar moeilijk, onderdeel van de winkelstyling. Geur is sterk individueel afhankelijk, maar bepaalt zeker een ‘goed gevoel’. het kan zorgen voor een fris gevoel, of juiste voor een exotische beleving.

Details van het winkelconcept worden tot in de kleinste details doorgevoerd. Denk daarbij aan de inrichting van het toilet, tasjes en verpakkingen, richtlijnen om koffie te serveren of op een bepaalde manier kadootjes in te pakken.

Tenslotte: geef een klant meer dan hij verwacht. Verwen je klant, streef er naar elke klant een blij gevoel te geven. Persoonlijke aandacht en consumer experience komen naar voren doordat er bijvoorbeeld altijd water, chocolade en fruit ligt voor de consument.

Add a comment

*
*
*

 
UA-46700011-2