Stap 1 van het social media plan: MVP’s

Visited 1112 times , 1 Visit today

Veel ondernemers die starten met een content marketing strategie staan voor het dilemma om een keuze te maken uit de veelheid aan social media tools. Moeten we op Facebook? Is Instagram iets voor ons? Tumblr, Pintrest, Fourssquare? En natuurlijk Twitter en LinkedIn. Wat zijn de beste media? En mis ik niet iets?

Een bruikbaar advies voor startende bedrijven op social media vond ik in een blog op Strongsocial.
De eerste stap in je social media plan is het bepalen van je MVP: Most Valuable Platforms. Op welke platforms willen we communiceren? En, misschien nog belangrijker, welke laten we links liggen?

Aanwezig zijn op een social media platform is niet voldoende. Content marketing vraagt om een actieve houding, het vraagt om het delen van waardevolle content en om het onderhouden van een dialoog met je doelgroep. Continuïteit is essentieel in je communicatie.

Kies voor een doelgerichte communicatie. Kwaliteit boven kwantiteit. Beter er vol voor gaan op alleen Twitter en LinkedIn, dan jezelf kwijtraken in het grote woud van social media platforms.

Lees meer over MVP’s op Strongsocial

Succes!

Add a comment

*
*
*

 
UA-46700011-2