Content marketing, stap voor stap

De eerste stap naar een effectieve content communicatie, is een nieuwe manier van denken. Content marketing gaat over delen, over verhalen vertellen, over geven, over informeren en inspireren. Content marketing gaat over het delen van kennis en informatie, via internet en sociale media. Het bouwt en versterkt de relatie met je doelgroep, met je prospects, je klanten maar ook met je medewerkers en leveranciers.

Een prachtig concept, maar hoe gaan we het doen? Welke stappen zijn er nodig om te komen tot een website met een interessant en informatief kennisblog?  Over welke onderwerpen wil onze klant lezen, welke vragen wil hij beantwoord krijgen, waar ligt hij ’s nachts van wakker? En hoe gaan wij hem van dienst zijn? Wie zorgt er voor content? Facebook, Twitter, LinkedIn, Thought leadership, Google analytics, SEO, Buyer persona en Tone of voice?

Ik ga je helpen. Stap voor stap. Vanuit een theoretische onderbouwing en met de nodige praktische uitleg starten we samen een traject op weg naar een effectieve content marketing communicatie.

Ik kies voor een integrale aanpak waarbij nieuwe communicatie en nieuwe media zoals een blog, een digitale nieuwsbrief, Twitter of LinkedIn worden gecombineerd met effectieve bestaande communicatietools zoals een papieren nieuwsbrief of artikelen in vakbladen.

We positioneren je bedrijf in de markt als kennisleider. Vraag je af wat jouw verhaal is en aan wie je dat wilt vertellen. We kiezen voor eigen content of gebruiken curated content. We delen content vanuit onze passies, kennis, oprechtheid en gericht op helpen. Ik zorg voor de mapping en planning, en als content manager kan ik eventueel je bedrijfsaccounts op de social media beheren.

Zin in? Ik wel!

UA-46700011-2